سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سس

امت اسلامی در روز جهانی قدس، همبستگی خود را با فلسطین و قدس اعلام کند. هدف از احیای روز جهانی قدس، متذکر شدن مسلمانان به مساله فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تشکل ها و شخصیت های بین المللی در واکنش به جنایات صهیونیستها در نواز غزه، بر اتحاد و همبستگی در برابر این رژیم غاصب و اشغالگر و برپایی باشکوه روز جهانی قدس تاکید کردند.

همبستگی خود را در روز قدس به نمایش بگذاریم

حنّا عیسی دبیر کل شورای اسلامی مسیحی یاری قدس و مقدسات در بیانیه ای از مردم فلسطین خواست کمر خود را برای رسیدن به مسجد الاقصی ببندند.

حنا عیسی افزود: در شرایطی که حملات صهیونیستی به اماکن مقدس و مسجدالاقصی و اهالی آن ادامه دارد، صهیونیست ها به دنبال خالی کردن این شهر از سکنه هستند تا بتوانند به راحتی مسجد الاقصی را تخریب کرده و طرح جدید خود را در آن پیاده کرده و آن را تجزیه کنند. در این زمینه ما باید برای حفظ مقاومت و ایستادگی اهالی بیت المقدس برنامه داشته باشیم تا آنها همواره در داخل مسجد حضور داشته باشند و تلاش صهیونیست ها برای تثبیت وجود خود در آنجا ناکام بماند.

وی از امت عربی و اسلامی خواست با مساله فلسطین همبستگی داشته باشند به ویژه اینکه بیت المقدس متعلق به تمام مسلمانان و قبله نخست آنها است.

حنا عیسی از آنها خواست در روز جهانی قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، همبستگی خود را با فلسطین و قدس اعلام کنند.

دکتر عیسی افزود: هدف از احیای روز جهانی قدس، متذکر شدن مسلمانان به مساله فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن است.

تاج: تعلل نهادهای بین المللی و انفهال آنها محکوم است

حزب جمعیت أمل الجزایر(تاج) تعلّل نهادهای بین المللی و انفعال آنها در برابر حملات صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و آنها را مسؤول تاریخی و قانونی و اخلاقی حمایت از ملت فلسطین دانست و خواستار اقدام فوری و سریع برای توقف حمام خون در غزه شد.

تاج در بیانیه خود از اتحادیه عرب خواست به مسؤولیت خود در این زمینه عمل کند.

در این بیانیه آمده جهان در برابر این جنایات جنگی علیه مردم فلسطین و پیران و کودکان و زنان فلسطینی که در مقابل دیدگان همه و با سلاح های ممنوع به قتل میرسند سکوت اختیار کرده است. چنین اقداماتی نقض آشکار قوانین و پیمان های بین الملل است و ما از اتحادیه عرب میخواهیم اقدامات لازم را برای شکست این حصر ظالمانه و ارسال کمک های لازم به غزه انجام دهد.

این تشکیلات در ادامه اندوه و نگرانی شدید خود را ار حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرده و در برابر ارواح شهدای فلسطین اظهار تواضع و خشوع نموده است. و جنایت های صهیونیست ها در نوار غزه را نسل کشی شهروندان بی گناه و بی سلاح فلسطینی دانسته و افزوده: تاج در این شرایط دشوار وحساس از ایستادگی ملت فلسطین و وحدت آنها در برابر صهیونیست ها تجلیل کرده است.

جبریل؛ تاکید بر حمایت لیبی از ملت فلسطین

جمال الشوبکی سفیر فلسطین در قاهره با محمد فایز جبریل سفیر لیبی در قاهره دیدار کرد و طرفین در این دیدار به بررسی اوضاع و تحولات سیاسی فلسطین پرداختند.

الشوبکی ضمن اشاره به ادامه اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین و تبعات حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه، جنایات این رژیم در حق مردم فلسطین را جنگ علیه انسانیت دانست.

سفیر لیبی در قاهره نیز در این دیدار ضمن تبریک به الشوبکی به خاطر تعیین وی به عنوان سفیر فلسطین در مصر، بر مواضع کشور خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد و از ایستادگی دائم آنها در برابر اشغالگران تجلیل نمود.

جوانان بحرین: دولت مصر، گذرگاه رفح را باز کند

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین نیز ملت بحرین را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد و از دولت مصر خواست گذرگاه رفح را باز کند

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین در بیانیه ای از ملت بحرین خواست در تظاهرات روز جهانی قدس مشارکت جدی داشته باشند تا همبستگی خود را با ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر حملات و تجاوزات صهیونیستی اعلام کنند.

در همین روز چهارشنبه نیز دومین جشنواره زنانه قدس با شعار «قدس انقلابیون» در خلال مراسم احیاء روز جهانی قدس برگزار شد که شماری از زنان و بانوان فعال بحرین و کشورهای عربی و اسلامی به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوریه درآن شرکت داشتند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه در این جشنواره از جامعه بین الملل و جهان عرب و اسلام به ویژه ملت مصر خواست به پا خیزند و هرکمکی که می توانند به ملت زخم خورده فلسطین تقدیم کنند و بر دولت مصر برای گشودن گذرگاه رفح فشار بیاورند تا از این طریق کمک های لازم به ملت شجاع و مقاوم فلسطین ارسال شود.

واکنش کمیته حمایت از مقاومت فلسطین به جنایات صهیونیستها

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین نیز تاکید کرد: ایستادگی محور مقاومت در غزه تحولی استراتژیک در مسیر مقاومت است.

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین نشست دوره ای خود را در بیروت به ریاست حاج حسن حبّ الله دبیر این کمیته و اعضای لبنانی و فلسطینی آن برگزار کرد و به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

این کمیته به قهرمانان مقاوم و شجاع فلسطین تبریک گفت، قهرمانانی که این روزها با ایستادگی در برابر تجاوز صهیونیست ها و وارد کردن خسارت های سنگین به آنها صفحات جدیدی را در افتخار و سربلندی مقاومت رقم میزنند.

در بیانیه این کمیته آمده: ایستادگی محور مقاومت و شجاعت آنها در غزه در مقابل دشمن صهیونیستی تحولی استراتژیک در مسیر معرکه با این رژیم است که دشمن را وادار کرده به شهروندان بی گناه حمله ور شده و جنایت های وحشیانه ای را در حق کودکان و زنان و پیران فلسطینی مرتکب شود.

این کمیته از تمام ملت های عربی و اسلامی خواسته به دولت های خود برای کمک به غزه و حمایت از مقاومت فلسطین فشار بیاورند و از سوی دیگر جانبداری آمریکا و جامعه بین الملل از رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آنان را در جنایت های غزه شریک دانسته است.

این کمیته در ادامه سکوت عربی و جهانی در برابر این جنایت ها نسبت به کودکان و زنان و پیران بی دفاع و بی گناه غزه محکوم کرده و نهادهای حقوق بشر بین المللی را که در برابر این اقدامات وحشیانه سکوت کرده اند سرزنش نموده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha